Jag tror dem har glömt att berätta att det finns ett läkemedel mot döden...

Lyssandes  på radio, på min veckotur till sjukgymnasten, helt i min egen värld kliver jag in på Herrestad vårdecentral. Jag får mig en smärre chock när jag kollar upp, vårdecntralen är smock full! Jag hoppar nästan till av förvåning, sen så inser jag att det BARA är gamla männskor, typ 70+. Hjälp vad har hänt tänker jag...

Så när jag står där bland alla gamlingar, dem har till och med invarderat väntstolarna för dem som besöker sjukgymnast, så blir jag lite rädd. Jag menar med så många gamla människor så måste ju risken vara väldigt, väldigt stor att någon får en hjärtattack eller bara faller ihop och dör. Jag vill inte se någon männsika dö! Puh tänker jag när min sjukgymnast kommer till min räddning för att hissa  upp mitt huvud i någon konstig ställning. Jag slapp se någon dö! Jag får sedan förklaringen att all gamla ska vaccineras för nånting, döden kanske? Dem såg väldigt gamla ut några av dem...


Kommentarer
Me säger:

Jag har sett en död människa, hihi.

På mitt sommarjobb, de va både läskigt och spännande.

Intressant va :P

2008-10-20 @ 21:33:53
URL: http://flumfika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Glöm inte bort mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0