Årets första snöfall

Var på Norrskolan och spelade basket med en fjärdeklass, vi hade samlat klassen för att avsluta när ett av barnen utbrister "det snöar!". Allas blickar vänds upp mot fönstren och det snöade stora, fina flingor. När jag insett att det verkligen snöar och återvänder till verkligheten blir jag nästan ännu mer förvånad. Vissa av barnen har skuttat upp från sina platser och dansar runt i gympasalen, samtidigt hörs olika stämmor av "jag ser det snöar" från barnens strupar. Efter jag samlat mig, IGEN, försöker jag och Marlene att lugna ner och samla eleverna igen. Lönlöst. Deras lärare griper in. Tillslut kan vi prata med barnen igen och bara bli avbrutna varannan meningen för att någon har något att säga om snön. Min slutsats är att barn gillar snö.

Jessica Wikström

Kommentarer
apla säger:

vuxna kan också.

2010-10-21 @ 23:17:23
persika säger:

du är inte vuxen jessica ;)

2010-10-23 @ 16:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Glöm inte bort mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0