Tänk dig in i min värld i tre minuter

Även fast det ser väldigt långt ut tycker jag att ni borde läsa!

Tänk dig att du spelar match, en basket match och det är jämnt som tusan. Tänk dig att det går skit dåligt för dig, du hittar liksom inte den där "känslan". Känslan som gör att man springer som tusan, att man skjuter, skirker, gör mål och är taggad till hundratio. Du har helt enkelt en dålig dag. Addera att du sitter på bänken i sista perioden, just för att det går så kasst, din tränare säger att du är bra men det kanske inte är din dag just idag. Äntligen leder ditt lag! Med 8poäng.
Tänk dig nu att det är cirka tre minuter kvar  utav matchen när dem har jagat ikapp så att det bara skiljer 2 poäng. Tränaren säger till dig: "Nu går du in och skjuter som jag vet att du kan". Precis innan detta har du och en utfoulad lagkamrat suttit och varit jätte nervösa. Tänk dig att detta gjorde dig super peppad. Du går ut  på planen fast besluten vid att göra mål. Att skjuta! Du går in i försvaret, foular, staffkasst men pjuh, hon missa båda kasten. Nån annan i ditt lag foular två straff kast till, som sitter sitter. 40-40!

 Du springer och skriker som en galning. Du skirker på dina lagkmarater i försvar. Tänk dig att du springer som en galning i anfall för att bli fri, du blir fri! Men bollen kommer trots detta inte i dina händer. Du springer tilllbaka, skirker: "komigen nu tjejer, försvar!" Någon skjuter, du tar returen! Någon knuffar till dig, foul, lagfoul! Dvs. två straff kasst. Så tänk dig att du nu tittar på matchtavlan, 9,2 sekunder kvar! As nervös! Timeout! Mia, din tränare berättar att det inte är du som avgör matchen, det är allt som har hänt innan. Du tänker: "men jag spela ju dåligt inna så kom igen nu! Det räcker att du sätter en! Går ut på plan, ställer upp. Missar första straffkastet, fast tänk dig att det inte känns så tungt, eftersom du vet precis vad felet var. Så inför nästa kasst ska du bara böja lite mer på knäna, lite mera kraft.

Tänk dig att du skjuter och ser ur den grår i. Andra lagets boll. "Försvar, Försvar, Försvar!" Någon skjuter ditt lag tar bollen, 4 sekunder kvar. "Håll, Håll, Håll!" Tänk dig att signalen går. Tänk dig ren lycka och glädje. Bara skrika rakt ut, tillsammans med ditt lag. Ni vann!

Du har just tänkt dig in i min dag.


Kommentarer
Marlene säger:

Jessica, vill du veta en sak? Jag fick glädjetårar av att läsa det ^^ Och jag kunde inte sluta le på väldigt länge. haha åh, vad bra vi är ^^ Den känslan är verkligen oslagbar ^^ <33

2008-09-28 @ 11:51:00
URL: http://kakmalls.blogg.se/
Dennis Hjoberg säger:

den känslan har jag också haft :D fast i innebandy och på NHL 06 xD

2008-10-01 @ 21:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Glöm inte bort mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0