It's all about looki'n fabulous

Gick upp 05:10 imorse. För att fixa Linneas hår och smink till hennes avslutning idag. Snäll eller bara dum i huvudet? Ja, det kan man undra. Hon blev nöjd iallafall, och jag gick så vackert tillbaka till sängen kl 07:00 och somnade om. Underbart!
Linnea ville ha en rätt enkel firsyr, men lockar på ena sidan. Såå jag tuperade helt enkelt överhåret, tog i Dust it och slätkammade det allra översta håret, samt tog i torrolja. Sedan lockade jag allt hår (jäklar vilken tid det tog) och tillsist gjorde jag en inbakad fläta på sidan, och gjorde en annan liten fläta på andra sidan, och fäste alltsammans med en blomma! Vólia!

Makeupen blev naturlig med lyster och diskret men snygg. Jobbade även med lite skuggor och ljus för att skulptera ansiktet. (Linnea är rädd för allt vad eyeliner, läppglans och mörk ögonskugga heter..) Synd att ja inte fotade ögonsminket bättre, det blev jättebra! Och alla som har läst kan väl anteckna detta!

Nu ska jag hem till min andra familj och mysa och äta jordgubbstårta. Först ska jag till torp och köpa skor. Puss






Louise

Kommentarer
linnea säger:

puss på dig bästa syster! <3

2010-06-11 @ 13:09:59
A säger:

fint hår!

2010-06-11 @ 13:30:59
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Maja säger:

Galet fint

2010-06-11 @ 13:32:04
URL: http://mcaria.blogg.se/
Miss Jenny säger:

åhh så fint :)

2010-06-11 @ 13:44:17
URL: http://jenny.uppsalanoje.com
apa säger:

bra jobbat louise!

2010-06-12 @ 17:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Glöm inte bort mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0